torek, 12. februar 2008

Se dober igralec naredi ali dobi?

Obstaja vprašanje, ali se dobre igralce naredi, ali se jih dobi. Predvsem to leti na Titota, ki mi od pred nekaj sezon, ko je podpovprečni Slemenjak postal reprezentant Slovenije, očita popolno srečo. Zakaj gre? Trenutno je Tito ponovno odprl debato o Slemenjaku na tabli sporočil prve lige. Seveda ne gre gre za zlonamerno pregovarjanje, ampak za različno gledanje na zadevo.

Po mojem skromnem mnenju, je potrebno dobrega igralca narediti. Pomembna je že začetna izbira treninga, če začneš mladinca trenirati za vratarja in potem doseže maksimum pri 5 žogicah, si igralca praktično zavozil. Po drugi strani je toliko večji problem, če takega igralca namensko pošlješ še v trening kamp - nogometno šolo. Po možnosti na branjenje.

Mnogi bodo potem rekli, da gre zgolj za srečno roko. "Slemenjaka si čisto po naključju usmeril za napadalca..." Prav, naj bo, naj tako mislijo, to je njihov problem. Sam mladince podrobno ocenim po vsaj nekaj kriterjih:

  1. Število žogic, ki jih imajo, s poudarkom na primarnih lastnostih;
  2. Trening po programu za mladince sicer razkrije nekaj lastnosti - vendar to še ne pomeni, da v teh lastnostih ni maksimiran;
  3. Statistika na tekmah.
  4. Hitrost treniranja je v začetku precej nezanesljiva, saj dejansko hitrost lahko spremljamo šele po tem, ko dopolni naslednjo žogico.
Dodajam še trenutne lastnosti Slemenjaka. Sive žogice kažejo njegovo stanje ob prihodu v ekipo in so več kot nazorno slabe. Danes je pri 21 letih maksimiran v hitrosti in stamini, pa v streljanju :) seveda.

6 komentarjev:

Perun pravi ...

No - jaz se zagotovo bolj strinjam s Titom ... vse skupaj je ena ogromna loterija ... tudi vsi moji najboljsi so startali iz povsem enakega stevila stevila zogic kot slemenjak - le da nisem se nikoli imel srece da bi glavni skil ne bil maksiran - Peterlin je prisel se najdlje 9 zogic ... Moj najboljsi iz prve generacije mladincev, ki je tudi prvi bil v TC je danes tako podpovprecen igralec, da se za drugo ekipo ni uporaben ...

Pri meni je sploh katastrofa, ker so glavni zvezdniki maksirani v speedu/stamini, kar pravzaprav pomeni, da bojo cez nekaj sezon kljub ogromnemu stevilu zogic povsem neuporabni - in povsem vseeno je kaj bi v tem primeru treniral ...

Gaffer Tito pravi ...

torej tocno to je bla dilema ze ves cas, in th0r se vedno jo ne razumes.
Bom poskusal strnit ze 100ic v par pravil.

1. igralecev maximum je predeterminiran in neodvisen od tvojega "super tretmaja".
2. hitrost napredovanja je predeterminirana in le delno odvisna od tvojega "super tretmaja".

Poleg tega bi rad se demistificiral idejo, da si zacutil da je slemenjak napadalc. Vemo da ti je pokazal youth paket shooting/tackling/speed iz kampa. Ne recem ce bi kamp pokazal goalkeeping, ti bi ga pa vseeno dal na shooting. Samo da pa govoris kako si zacutil in ga dal trenirat shooting v tem primeru je pa mal fabolozno.

Pravim da bi 99% managerjev v tem primeru treniralo shooting, pac kmecka pamet.

Bolj zanimiv mi je sicer branilc s shootingom. Imam namrec branilca, ki ima dokaj dober ball control in redno izvaja coast to coast, vendar zaradi slabega shootinga nikoli ne zadane gola. Je pa to definitvno event v match enginu.

Kot je event napadalec, ki obrambi vzame zogo in potem sam zakljuci.

Upam, da smo zdaj razcistli.

Unknown pravi ...

In ponovno ali nisem jasen, ali pa je nekaj drugega. Kdo je vedel, da Slemenjak ni maxan v speedu? Nihče. to zveš po nekja sezonah hudega trpinčenja igralca. Ni bil Slemenjak edini tako luzer, a nanj sem sestavil. Kaj sem upošteval, sem napisal. Kar se tiče youth trening reporta sem tudi napisal, da ni zanesljiv. Tito ti sam veš, kako si nažigal golmane glede na to informacijo in dobil ven kaj? Maximum 5@ na keepingu?

Kdor zanika "super tretma" Slemenjaka, verjetno res ne vidi dobro. Saj ni natreniran samo v shootingu. Trenirat vse te skille iz take nizke baze pomeni, da določeni igralci niso bili deležni takega treninga. Slemenjak je imel praktično 100% časa ali trening v kampu, ali trening na terenu z USTREZNIM trenerjem. Me res zanima, če 99% managerjev zanemarja celotno bazo igralcev zato, da lahko en izbranec prejema optimalen trening.

Ali pa moja kmečka pamet za tisto, kar je preprosto in otročje enostavno, meni da je znanje. Whatever. Slemenjak vam bo še kar nekaj sezon polnil mreže, in prav je tako.

Gaffer Tito pravi ...

ja dobil sem golmane, ki so maksal pr 7@ trije in en 6@.

ampak ocitno se pr slemenjaku ne bova nikol zedinla.

bi ti pa v razmislek podal nasledno vprasanje:

Kako to da je tvoj super tretma pri dveh generacijah youthov uspel sproducirat samo 1 selemenjaka?

Perun pravi ...

Cakej ... v cem je slemenjak sploh kej posebnga? razen da ma shooting 10?

Glej Brezovec je stratal iz 15 zogic (+1 na slemenjaka) danes je razmerje 47 : 43 za brezovca (brez setplays, goalkepinga in experienca) ... in tako kot brezovca sem treniral se tri druge, ki imajo danes 41,40 in 39 zogic (startali so z 12 do 14 zogicami) - prav vsi so maksani v pomembnih lastnostih in nikoli ne bojo pravi zvezdniki ... pac smola ...

Gaffer Tito pravi ...

me pa neki zanima, a je kak bug v racunanju value igralcev al kaj se dogaja, da je moj najboljsi youth vreden samo 6 mio. Ponavad so bli vsaj tam nekje okrog 12 mio.