sreda, 27. februar 2008

Kaj se dogaja z reprezentanco?

Čeprav je vsa moja energija trenutno usmerjena v bratski dvoboj, ki ga danes preprosto ne smem izgubiti, sem se vseeno odločil, da malce pokomentiram delo selektorja in asisitentov.

V svojem res neposrečenem spamu, vsaj jaz sem dobil vse prej kot čisti tekst, vsaka vrstica se je začela kot pri odgovoru z >, je Irongogi očital prejšnjemu selektorju precej zadev. Pričakoval bi, da bo izpostavil predvsem skoraj popolno blokado v smeri selektor -> javnost, kar je bila dejansko edina točka, ki bi jo lahko očitali sicer doslednemu in že kar karizmatičnemu Herbanatorju aka. Herbiju. In glej ga vraga, Irongogi dela enako napako.

Sproduciral je sicer dve novici (o formi in vsebini ne bi razpravljal, čeprav sem kot selektor MZ videl širne možnosti, ki jih ima selektor) in se javil na novem neuradnem forumu (uradnega zgleda da ne pozna) za Ex-Yu države s precej suhoparnim kratkim javljanjem, kjer naslov obeta precej več kot lahko tam res najdemo.

Vsak bivši, sedanji in bodoči selektor se bo soočal s kritično javnostjo managerjev, med katerimi so taki, ki bodo vedno samo pljuvali in se pritoževali, pa tudi taki, ki bodo imeli konstruktivne pripombe. Eno je gotovo: selektor reprezentance je pod budim očesom kritične MZ javnosti. V tem duhu je tud namenjen ta članek in upam, da bo pripomogel k izboljšanju situacije, ki vlada sedaj.

Sedanji selektor na primer z mano, kot lastnikom 4 igralcev v reprezentanci ni izmenjal niti besede. Ga ne zanima kakšni so moji načrti? Kako se bodo razvili? Morda pa sem te reprezentante že poskusil v nekih vlogah, ki jih on še ni poizkusil in bi mu moje informacije koristile? Herbi je bil z lastniki igralcev stalno v navezi.

Poskusimo Irongogiju odpustiti to sramežljivost, poglejmo rezultate... 5 tekem, 2 zmagi. Je šlo za testiranje? Igrali pa smo proti reprezentancam, ki smo jih v preteklosti bolj ali manj gladko premagovali. Kje je sedaj vizija, o kateri je pisal Irongogi, da jo zagotovo ima?

In končno se sprašujem, pri vseh teh spodrsljajih, ali ima naš selektor sploh osnovno znanje MZ in poznavanje možnosti in pravil, ki veljajo za reprezentance? Recimo: ali ve, da forma igralcev v reprezentančnih tekmah nima vpliva? Se je o tem pozanimal, komunicira v selektorskih vodah?

Upam, da se bodo stvari v kratkem izboljšale. Sicer bomo ta, sicer kratek mandat, kot ga imajo po novem selektorji, s Slovenijo dosegli vse prej kot kakšen viden uspeh, ki se je v preteklosti že nasmihal.

15 komentarjev:

Gaffer Tito pravi ...

kaj drugega kot se dogaja zdaj, roko na srce, niti ni blo za pricakovat.

gaber pravi ...

razen napada za neki kar nisem reku, jaz z irongogijem nimam nobenih stikov. Vprasal sem ga recimo zakaj ima v reprezentanci igralce, ki ne morejo igrati na naslednjem prvenstvu, je preprosto ignoriral. Navzven siri neko sliko kot, da je dostopen in bo uposteval mnenja drugih, dejansko pa je precej drugace in prve ocene o motivih za selektorja so se zdaj ze v celoti potrdile.

Unknown pravi ...

moram dodat svoj cent temule komentarju

gogi z mano komunicira, tako da ravno ne spadam v spisek tistih, s katerimi ne komunicira :)

redno me sprasuje za moje izkusnje in pa takticne zamisli, kako bi sam postavil nanovo zgrajeno repko.

Je v stadiju izgrajevanja u21 ekipe, tako da mu dajte cas, porazi pri izgradnji so pa nekako tudi logicni.

Zamera nekomuniciranja, je tudi z moje strani, vendar poskusa, vsaj z nekimi iztocnicami, kjer bi se razvila debata, je pa tako, da vsi vemo kaksen je uradni MZ forum, nekater tja ne zahajajo "iz inata", meni osebno se je priskutil s 1000 potrenimi kliki, da ugotovim sploh kaj sem ze prebral :-P

je pa tako, izkusnje mu seveda manjkajo, prav gotovo zato, ker nima veliko moznosti igrati tezkih tekem, ki postala stalnica v nasem MZ zivljenju :)

od njegovih pomocnikov pa tut (pricakovano) nic

je pa novi selektor izrazil zeljo po kaksnem srecanju v zivo :) kar sem mu z veseljem pritrdil, sploh sedaj ko se zacenjajo spet topli dnevi :)

gaber pravi ...

no ce mas herbi vpogled v reprezentancno delo, me zanima kako stvar izgleda. Kaksne so ocene o predtekmovalni skupini, kaksni so cilji, kdo so najhujsi nasprotniki, fino bi bilo mal vedet kako in kaj.

Unknown pravi ...

vem samo da je izbor u21 reprezentantov dober, da managerji dobro delajo, kljub temu da je to 2. generacija, v kateri staroselci seveda nimamo (ne moremo imeti) svojega deleza.

Kaksni so pa moznosti glede na slovenski pool (malo stevilo managerjev) je pa tezko reci. uspeh bo 4 mesto (pred srbi).

Znanje in izkusnje se bodo bolj pokazale pri clanski rep., kajti tam pa mislim, da smo bolj konkurencni in da lahko posezemo visje, to sem tudi gogiju reku, vendar pa

he is on his own :)

Anonimni pravi ...

Spoštovani gospodje!
Po odigrani prvi tekmi, sem napisal komentar,ter podrobno analizo, in kaj sem dobil!nož v hrbet!razna posmehovanja, okrog moje slovenščine,ter vse ostale žaljivke ,ki so letele name osebno, in mojo profesorico slovenščine.za to dejanje, zahvala gre predvsem gabru.
Gospod gaber,takrat ko sem dobil tvoj mail,o prestarih igralcih,smo mi že, z u-21,odigrali prvo tekmo proti srbiji,zato ti nisem poslal nobenega odgovora,ker če bi mal bolj pogledal igralce, bi videl da so te,bili že izbrani.

Forum;
dolgo nazaj sem nekje prebral,da bojo slo-managerji,bojkotirali EX-YU forum,zakaj je pol taka panika,konc koncev mi smo že zdavnaj stopili ven iz Yugoslavije.
Ta "neuradni" mi je veliko bolj všeč.
Tam stoji tema "žreb skupin u-21",že od 21.feb.,in ne duha,ne sluha o kakšnem komentarju,z strani kakšnega bolj izkušenega managerja,kot je recimo gaber,ki ima največ izkušenj v mz-ju od nas vsih.
Ob tej priložnosti,bi se rad zahvalil HERBIJU,ki je edini pripravljen prisluhniti,in pomagati kadarkoli.
Thor,glede komunikacij z managerji reprezentantov,ful težko je ugotovit za u-21,recimo kam paše,titotov ,lukas pepelnik ,ki je zelo podoben Slemenjaku, v napad ali obrambo.
Končna misel;
fantje!želeli,ste si gabra,in ni se izšlo,name gledate kot na skledo za pljuvanje,jaz si samo želim miru do konca tega,mandata,že tko vas zanima vse bolj,kot ta reprezentanca,na čelu z mano,ki očitno nisem po vašem okusu!
hvala!

Anonimni pravi ...

se,opravičujem za slovnične napake!
l.p.

Unknown pravi ...

Irongogi: sedaj si odprl pandorino skrinjico.

1. Niti v eni točki nisi demantiral, kar sem napisal v blogi.
2. Moj post ni bil mišljen ne tako ali kako drugače kot napad nate. Gre za kritično oceno selektorja in ta bi bila ne glede na to, kdo bi bil.
3. Glede tvoje izvolitve, mislim da ti je tudi Gaber čestital. Jaz vsekakor. Ne preveč napletat.
4. Za slovnico v komentarju mi je vseeno, tudi jaz napišem po domače. Ampak ker si ravno začel, na uradno stran MZ pa stavki brez pik, začeti z malo začetnico ne sodijo.
5. Strinjam pa se, da bi glavna tema moral biti MZ. Upam, da sem s tem postom naredil korak, ki bo omogočil boljšo reprezentanco in končno tudi živahnejše dogajanje v SLO MZ skupnosti.

PS: Čestitam za odlično tekmo včeraj proti Karantaniji.

Perun pravi ...

No da se jaz pristavim svoj piskrcek :)

Trenutno se mi zdi hudo nepomembno kako igra reprezentanca - ker imamo pred sabo bistveno huji izziv ... v Sloveniji je kao (po uradni statistiki) prijavljeno vec kot 1000 menegerjev, v reprezentanci pa so igralci iz 7 ali 8 klubov? Iz baze 7ih klubov se tak carovnik ne bo uspel nikoli narediti spodobne reprezentance ...

Torej glavna naloga selektorja (pa tudi vseh drugih) je da aktivira vsaj svoje volilce, ce ne vseh drugih - in to ne za volitve, ampak spodoben trening mladincev - kar v MZju pomeni resno treniranje v prihodnjih 2 RL letih :) Vse mora biti podrejeno temu!

Zaenkrat sta svojo nalogo izpolnila le Thor (s tem blogom) in herbi (z isklnikom igralcev in forumom). Pa se nekaj nas "staroligasev" se lahko pristeje zraven, ker omenjena mesta spamamo (oz. drzimo pri zivljenju) ... Pogresam ostalih 990 slovenskih MZjevcev :P

Anonimni pravi ...

Sicer se kot selektor hokejskega dela slovenskega MZ-ja nisem imel namena javljati (pač v prid objektivnosti in lastne neodvisnosti), vendar je Perunov komentar odprl kar nekaj dobrih iztočnic (tudi) za moj komentar.

Odpira se kar nekaj vprašanj!

1. Kako pomembno je (trenutno) delo z reprezentanco?
2. Ali nas ima teh nekaj bolj ali manj aktivnih mandeljcev iz Top lige (+ Gaber) sploh kakršenkoli instrument ali vzvod, da kakorkoli aktiviramo širše slovensko MZ članstvo, da prične delati z mladimi?
3. Ali se morda tudi sedanji selektor sooča z vprašanjem komu pa naj sploh poroča o reprezentanci? Tistim 1000 članom po statistiki ali 5-6 članom, ki jih problematika morda zanima ali pa tudi ne?

Komentarja na prva dva vprašanja ravno zaradi moje pozicije selektorja hokejistov ne bom podajal, ampak jih puščam v debato predvsem preostalim Mohikancen slovenske MZ skupnosti.

Ravno obratno pa bom z veseljem odgovoril na tretjo točko predvsem in TUDI zato, ker sem selektor hokejske repke in lahko vsem tistim, ki nikoli niso bili selektorji tako male skupnosti par občutkov dam iz prve roke.

Moram reči, da sem se samega dela lotil z veliko entuziazma...pravzaprav je bila takšna že moja predvolilna kampanija. Dejstvo je, da reprezentanca zahteva kar precej dela in truda...celo več kot sem pričakoval. V začetku sem spisal kar nekaj obvestil...tudi nekaj napotkov managerjem, ampak zanimivo je bilo to, da sem prve oz. pravzaprav edine očitke doživel šele po prvih porazih v pripravljalnih tekmah. Seveda so bile to le gole kritike brez kakršnihkoli konkretnih dobronamernih napotkov ali rešitev. Rekel bom, da bi bil dandanes zadovoljen tudi z takšnimi "golimi" kritikami....pa danes še teh ni. Priznati pa moram, da je tudi mojih novic o reprezentanci sedaj zelo malo, saj je to očitno tematika, ki ne zanima nikogar. Tako se sam pri sebi z očitno le "svojo" reprezentanco v tišini pripravljam na U-21 svetovno prvenstvo, kasneje me čaka še člansko evropsko prvenstvo in potem bo na srečo tele moje avanture konec.

Sam pri sebi bom sicer z svojim delom zadovoljen, saj sem v tem času skupaj z pomočnikom rockfellerjem izvedel prenovo reprezentance, kjer igrajo res naši najboljši člani (noben ni starejši od 22 let) in v zadnjem mesecu še selekcijo za U-21 reprezentanco.

Skratka...želim povedati, da brez feedbacka slej ko prej vsaka komunikacija zamre. V najslabšem primeru lahko upade celo motivacija pri selektorju. Feedbacka pa slej ko prej ne more biti, če imamo skupnost, ki na papirju šteje 1000 članov...izvoli te npr. 20 ljudi...kaj se dogaja z reprezentanco pa zanima le 3 ali 4 člane...pa še to le prva dva tedna. Jasno je, da so vsa ta dejstva pri hokeju le še potencirana. Če k temu prištejemo še, da je teh par članov, ki jih morda reprezentanca vendarle zanima verjetno skoraj popolnoma časovno zasedenih z delom v svojih klubih je jasno, da ne morejo samo oni vzpodbujati te komunikacije in dajati pozitivne impulze delu selektorja.
Ko se dotaknemo še trenutnih pozicij naše reprezentance v svetu je jasno, da že vnaprejšnje spoznanje, da nimamo prav nobene možnosti za uvrstitev v zaključne boje preko raznih kvalifikacij je jasno, da je to le še en žebelj v krsto zanimanja t.i. slovenske javnosti za delo MZ reprezentanc. Skratka...začaran krog!

Verjetno nikoli ne bomo imeli prav posebno močnih reprezentanc, saj bi potem potrebovali vsaj 10.000 papirnatih uporabnikov, da bi dobili okoli 100 takšnih, ki bodo delali z mladimi in kasneje tudi spremljali njihovo pot v reprezentanci in bili tudi konstruktivna kritika selektorja in njegovega dela (vključno z komuniciranjem).

Toliko z moje strani v bran in kritiko selektorja nogometne reprezentance, seveda pa se z njim absolutno ne strinjam v delu njegovega odgovora, kjer se da začutiti užaljenost zaradi upravičenih ali neupravičenih kritik določenih managerjev. Kljub vsemu pa še vedno verjamem, da se zaveda svojih zavez, ki jih je dal volilcem (ne samo svojim) v svojem predvolilnem programu (namenoma nočem govoriti o obljubah).

Ker imam občutek, da večina upravičenih ali neupravičenih kritik prihaja z strani volilcev, ki niso glasovali za zdajšnjega selektorja in ker mi taisti občutek govori, da pa njegovih volilcev ni in jih tudi verjetno ne bo na spregled z kakšnimi pametnimi argumenti menim, da je najpametneje začeti sodelovati z tistimi, ki si to želijo in lahko z argumenti tudi tvorno pomagajo pri delu z reprezentanco.

Na koncu...če sem čisto iskren...in glede na perspektivo sedanje reprezentančne vrste sem prepričan, da od takšnega sodelovanja lahko še največ koristnega znanja odnese prav irongogi osebno.

Skratka...užaljene neveste z obeh strani...obrišite solze, make up na lica....ohcet čaka....kvalifikacije so pred nami...poskusimo nemogoče (recimo 3.mesto v skupini), saj brez poštenega cilja ni motivacije...ampak za kaj takega bo treba najprej združiti moči.

Dolgoročneje pa bo treba pošteno razmisliti kako močneje razviti slovensko MZ skupnost in predvsem delo z mladimi!

Gaffer Tito pravi ...

green dobr si tole artikuliral.
se strinjam in opazam, da je za tako stanje predvsem kriv MZ in njihov bedni forumi.

Jaz bi predlagal vec diskusije na tem in podobnih blogih, kjer bi se lahko razvil community.

in ko se ta razvije, bi lahko recimo imeli neko glasovanje za best young player award, ki bi bil sicer prestiznega znacaja (ker MZ ziher ne bo dal nagrade), bi pa vzpodbudil igralce k treniranju mladincev.

en dobr poskus se mi je zdela tud u-20 frendli liga (1. volk, 2. revolucionar, 3. macolar), ki bi jo veljalo spet ozivet.

Anonimni pravi ...

Tudi meni se je zdela U-20 liga nekaj izrednega...vsaj zase lahko trdim, da ne glede na različna mnenja o 3D prikazu sem ravno takrat prepoznal ali pa tudi ne kakšne kvalitete in v katero smer razvijati nekatere svoje mladince. Mislim pa, da to lahko vidiš le v tekmah, kjer igrajo predvsem proti sebi ravnim...se pravi najbolje kar proti svojim vrstnikom.

Morda kar en konkreten predlog. Glede na to, da vsaj po mojem že imamo vsaj dve kultni ligi na področju bivše države....ex-yu ligo in Ligo mladosti...in ker prvo organizira manager iz Srbije, drugo pa iz Slovenije...bi ligo U-20 morda lahko prevzeli Bosanci ali Makedonci glede na to, da so pred časom bili kar glasni pri prepričevanju o tem katera liga na tleh bivše Jugoslavije je najmočnejša:)))

Še en primer bom navedel o tem kakšna reprezentanca nas čaka ob takšnem nadaljevanju.

Sam sem 3 kratni prvak (in trenutno vodeče moštvo lige) Slovenije v hokeju. Da sem to dosegel sem razvijal mlado moštvo zelo na široko in danes razen parih izjem nimam več nobenega igralca iz tiste garniture, ki sem jo pričakal v klubu ob njegovem prevzemu. To je seveda pomenilo, da sem moral zelo natančno razdeliti količino trening kampa po posameznih igralcih (pa še tu te včasih zadene kakšno pretirano maksanje). Rezultat tega je, da imam danes 20 zelo dobrih igralcev, ki brez pomoči tujcev (razen golmana) več ali manj z relativno lahkoto držijo primat v slovenskem hokeju. Imam 20 zelo dobrih igralcev...in morda samo enega super igralca. Posledica tega mojega dela je, da imam tudi v članski reprezentanci 12 igralcev...11 zelo dobrih igralcev in 1 super igralca. Omembe vredno je še 5 igralcev Triglav Rangersov in 3 igralci Kingsov (manager irongogi). Še par dobrih igralcev iz parih klubov Top lige in tu se zadeva konča. Četudi pustim ob strani dejstvo, da imam občutek, da se z našimi reprezentanti v tujih klubih dela bistveno slabše kot v domačih še vedno ne vem kako bi naj na mednarodni ravni dosegli v prihodnosti kakšen opaznejši rezultat, če imam pred očmi dejstvo, da se verjetno v Nemčiji ali Italiji na njihovih toliko in toliko tisoč klubov najde tu in tam v kakšnem tudi kakšen SUPER igralec. In ni hudič, da pri takšni populaciji, razvitosti communityja in motiviranem selektorju ne bi našli vsaj 15-20 super igralcev in naredili super ekipe, ki bo ustvarila super rezultate.

Mi z parimi resnimi klubi smo lahko le super zavistni....

gaber pravi ...

Ne strinjam se da so male drzave povsem brez moznosti za preboj v mednarodnih tekmovanj. Treba je samo pogledati neuspesne kampanje vecjih MZ drzav, ki jih je kar veliko. Moja izkusnja iz walesa, ki je vsaj polovico ali celo tretjino manjsa po stevilu igralcev, je da je reprezentanca vedno bila in bo ponos vseh. Zato so tam tudi bolj obcutljivi na to kdo je selektor, in so tudi v zadnji kampanji uspeli zaustaviti podoben takeover, kot se je zgodil v sloveniji. Reprezentanca je v walesu pod drobnogledom starejse garniture mendzerjev, ki so zelo kriticni in zahtevajo vrhunske rezultate. Predvsem proti rivlanim drzavam kot so anglija, skotska, irska. Wales je v doloceni fazi serijsko premagoval anglijo, ki velja za eno od najvecjih drzav MZ, in tudi v tem je bila poanta reprezentance. Pri nas pa ne vem, obcutek imam kot da je sedaj reprezentanca nekaj kar bo irongogiju pomagal da bo boljsi MZ manager. Seveda, moralo bi biti ravno obratno.

Anonimni pravi ...

Hvala,thorest za čestitke,če bi primerjal igralce obeh ekip,bi videl da se je v nedeljo proti karantaniji,zgodil manjši čudež.
Rad bi videl,da se skupaj odločimo,kje bi radi brali novice o državni reprezentanci,da končno razrešimo ta konflikt,katerega se oklepamo celo večnost.Jaz sem za herbijev forum,kje obstaja možnost"raplaya".Pogovarjamo se, z herbijem in thorestom, tudi o možnosti srečanja v živo.Gaber ,s tabo se popolnoma(končno)strinjam,o nadzoru reprezentance,s strani bolj izkušenih managerjev,ampak da se izključno analizirajo tekme in igralci reprezentance.Verjemi mi, da bi jaz tudi rajši videl,da me opozoriš na kakšno napako,3d tekme so dostopne vsem.Rad bi vaše predloge kako se lotiti naslednjega nasprotnika ipd.Konec,koncev ste lahko vsi vi moji asistenti,ne samo moja dva pomočnika.Več glav,več ve,je enkrat povedal, en zelo pameten človek "herbi".
l.p.

Anonimni pravi ...

Irongogi pojma nima sam tok......