ponedeljek, 30. marec 2009

Značilnosti dobrega managerja v MZ

Prejšnji teden sem sodeloval na Jaiku v neki debati, ki jo je odprl kolega Green. Debata se je dotaknila večnega rivalstva G7 vs. "vsi ostali" in proti koncu se je pojavila zanimiva trditev, ki je vsebovala besedno zvezo: "da si res med dobrimi managerji".

Iz konteksta je razvidno, da je pojem "dober manager" precej subjektivna opredelitev in je očitno od managerja do managerja različen. Če je, iz omenjene debate, za nekatere dovolj premagati ekipo iz G7 (veličastnih sedem sestavlja prav tolikšno število ekip, ki zadnjih nekaj sezon krojijo vrh slovenske prve lige) za to, da vidiš, ali si ali ne med "tadobrimi", je spet za neke druge doseči nivo dobrega managerja nekaj povsem drugega. In ugotovil sem, da sem eden izmed teh, bolj zahtevnih, tudi jaz.

Neko splošno merilo o tem, kdo je dobri manager se v bistvu ne razlikuje od managerjev v drugih sferah življenja. V mojem blogu sem se večkrat dotikal tega vprašanja, kaj mora imeti dober manager, tak primer je v enem izmed prvih zapisov na tem blogu Igranje MZ: vprašanje časa, , ki sem ga posvetil bratu Titotu. Sicer pa bi lahko večkrat zasledili mojo trditev, da se dobrega managerja spozna takrat, ko mu ne gre in ne takrat, ko je z ekipo na vrhu. Da strnem, dober manager je, z nekaj besedami: temeljit, natančen, deluje načrtovano, uporablja analitična orodja, komunicira z okoljem in ima kratkoročne in dolgoročne cilje.

Za nekatere je dober manager tisti, ki ima veliko lovorik, za druge spet nekdo, ki finančno najbolje vodi ekipo, takih primerjav je lahko še mnogo. Sam prepoznam dobrega managerja po tem, koliko nameni časa in denarja za izdelavo "super igralcev". Saj so zmage pomembne in eden izmed najbolj cenjenih managerjev v slovenski MZ srenji mi je nekoč dejal: "Lahko imaš ti tak cilj, ko pa še nimaš prvoligaške trofeje. Ta največ šteje." Ne zame, sedaj imam tudi to lovoriko iz prejšnje sezone, a mi več pomeni Slemenjak ali pa, na primer, še kak neodkrit talent, ki se skriva v moji mladinski vrsti.

Točne definicije na to, kaj so značilnosti dobrega managerja v MZ, torej ni možno podati. Lahko pa se zatečemo k nekim splošnim usmeritvam. Slednje kotirajo precej višje kot samo zmage oziroma tekmovalni uspehi. Dejstvo pa je, da vsak pač ne more biti dober ali pa, eden izmed najboljših, ne glede na to, katero merilo vzamemo.

Ni komentarjev: