ponedeljek, 14. julij 2008

(Stilska) Preobrazba Greenhornsov??!!!

Po nekaj zadnjih sezonah stagnacije moje ekipe v slovenskih okvirjih je prišel čas, da naredim obračun z preteklim obdobjem in se vprašam kje tičijo vzroki, da ekipa stopica na mestu, stroški rastejo, igralski kader je vse starejši, mladih talentov, ki bi se prebili v prvo ekipo pa kar ni in ni videti na obzorju.

Prav gotovo izhaja največji izvirni greh iz preteklosti. Prve tri sezone so vsaj pri meni minile v divji dirki iz 2.lige do naslova prvaka v elitni slovenski ligi in če mene kdo vpraša sem vsaj prve tri sezone imel verjetno najmočnejšo ekipo v Sloveniji in samo dejstvu, da sem bil prepozen pri prijavi v MZ se verjetno lahko zahvalim, da ne počiva še kakšen naslov prvaka v mojih vitrinah. Žal sem v tej nori dirki za zmagami zanemaril oz. tudi napačno zastavil delo z mladimi o čemer priča tudi dejstvo, da je iz tiste prve generacije mladcev postal omembe vreden igralec le reprezentant Žibert. Kaj sedaj?

Ekipa s katero sem pričel tole pravkar končano sezono je bila močno limitirana z starostjo in velikimi stroški. Zato sem se odločil, da presekam tale gordijski vozel...prodam vse starine, ki odžirajo svoje mesto mladim le še na račun svojih izkušenj, hkrati pa vlečejo lepe plače...pa tudi vsaj enega tujca in kasneje še drugega in se v tej prehodni fazi odrečem (pre)dragim tujcem (razen golmana). Površen izračun mi pove, da bom na ta način po sezoni privarčeval okoli 100mln. prepotrebnih sredstev za izpeljavo kompletnega programa treninga.

Rečeno - storjeno! Prodal sem kar 8 igralcev prve ekipe...od tega 6 igralcev prve enajsterice in to še pred koncem sezone ne glede na posledice, saj mi je na koncu koncev vseeno ali igram povprečno vlogo v elitni ligi ali pa igralci pridno trenirajo v kampih in nabirajo izkušnje v 1.ligi! Dejstvo, da sem pri prodaji kitajskega tujca v dveh sezonah izgubil okoli 180 mln. me je samo še utrdilo v spoznanju, da je bila odločitev za nakup slovenskega reprezentanta Gartnarja navkljub visoki ceni (preko pol miljarde) pravilna, saj bo lahko v naši ekipi igral še veliko, veliko sezon.

Eden od pomembnih dejavnikov pri racionalizaciji poslovanja kluba je tudi strošek trenerjev. Sklep: - zmanjšanje tedenskih stroškov za trenerje za 5 mln., a kljub temu ohranitvi njihove ravni kvalitete. Kako priti do dobrih, a hkrati ne predragih trenerjev bom opisal v enem od naslednjih prispevkov na temle blogu.

Ob koncu moram vendarle ugotoviti, da se stanje igralcev do 21 let z velikimi koraki izboljšuje in že narejeni načrt treninga in obiskov trening kampa za naslednjo sezono bo to sliko le še izboljšal. Lahko pa že sedaj povem, da Greenhornsi v naslednji sezoni nimajo nikakršnih tekmovalnih ciljev! Če nam slučajno uspe priti v kvalifikacije jih bomo po vsej verjetnosti uspešno prebrodili...če pa izpademo v 1.ligo se bomo pač vrnili v elito, ko si bomo to zaslužili...po vsej verjetnosti...tako vsaj upam...močnejši kot kadarkoli!

6 komentarjev:

Gaffer Tito pravi ...

kaj pa mladci ki ti obracajo 10@ tackling in shooting?

Anonimni pravi ...

Ja tito...saj sem omenil, da se slikaigralcev do 21 let izboljšuje...ampak tile mladci bodo še nekaj časa morali pobirati žoge po treningu in nabirati izkušnje, da bodo dostojna zamenjava za "stare lisce", ki jih ni več v ekipi in da zapolnijo praznino za kakšnim tujcem!

Perun pravi ...

Tole se zlo lepo bere, ampak men so vsa ta planiranja in nacrtovanja cist mim :O Igra traja RL leta in spremebe se dogajajo na podobni casovni skali ... zato nekaj na silo enostavno nima smisla pocet ...

Se strinjam da je tezka neumnost kupovat stare tujce - je nacin za kratkorocen uspeh, prinese pa s sabo povsem nepotrebne izgube ...

Neke plane na dolgi rok delat pa je tudi povsem nesmiselno ... intenzivno treniras mladince 5 sezon, in potem ugotovis, da je vse uporabno limitirano na kaksnem pomebnem skilu - in ti od vse muke ne ostane nic ...

Meni se zdi edino logicen nacin, da poskusas v vsakem hipu imet ekipo, v kateri bo vsak igralec v pomembni lastnosti lahko napredoval se vsaj dve sezoni ... s tem si puscas odprte vse moznosti - sprotne in pravocasne menjave (Brezovec npr. 450M za neuporabnega igralca ni slab denar :P) ...

skratka cimboljso ekipo, cim mlajsih, po moznosti domacih, in prakticno nobenega igralca, ki bi trenital brez trenerja, razen unih na res visokih zogicah ... to se meni zdi edino smiselna varianta - evolucija je navadno uspesnejsa od revolucije :P

Anonimni pravi ...

Ko ekipo oklestiš vseh nepotrebnih pritiklin kot sem to storil jaz in ko točno veš, da boš v naslednji sezoni imel 14 prostih mest v kampu in ko veš, da dobiš 4 nove mladince od katerih bo morda eden ali dva primerna za pospešen trening...potem je načrt za naprej kljub vsemu napisanemu logična posledica. In na podlagi tega vem, da bomo v naslednji sezoni igrali sila obrobno vlogo.

In drugič...nisem napisal, da delam revolucijo...težko bi pa temu tudi rekel evolucija, saj le-ta vedno potrebuje neko stabilno osnovo, ki pa je jaz trenutno v ekipi še ne premorem...Pač...morda gre za neko srednjo varianto...morda pa vendarle za STILSKO PREOBRAZBO:)))

Anonimni pravi ...

STILSKA PREOBRAZBA = sprememba načina dela in razmišljanja

Gaffer Tito pravi ...

no stilska preobraza mene spomne na silikon...

salo na stran. Jaz sem si ze na zacetku zastavil cilj, da bom igralski kader razvijal v sirino.

to pomeni, da slemenjaki pri meni odpadejo. iscem igralce z visokimi skilli na kondiciji in primary skillu. Kar seveda zahteva zelo sirok nabor.

Tisti, ki ne opravicijo kondicijskih minimumov, odpadejo ze pri 18 letih, tisti, ki pa zaostajajo pri primary, se poiskusajo prebit v sredino, kar je pa seveda zelo tezko.

Torej kljucni moment v MZju je cimprej ugotovit ali je igralec perspektiven ali ne.

Ce je perspektiven, potem ne rabis zvezde pri 21ih, ampak lahko matras in izoblikujes igralca pri nekje idealnih 26-ih.

Me pa preseneca, ko vidim kar nekaj prvoligasev, ki placujejo place igralcem, ki jo nekako za svojo starost ne opravicujejo.